
Kahramanmaraş ve Şanlıurfa’da yaşanan okul saldırılarının ardından İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, okul güvenliğine yönelik kapsamlı yeni düzenlemeleri açıkladı. Çiftçi, 81 il valiliğine konuya ilişkin genelge gönderileceğini belirterek, uygulamanın 7 basamaklı bir güvenlik modeli çerçevesinde yürütüleceğini söyledi.
Bakan Çiftçi, ilk adımda tüm okulların çevresinin yeniden risk esaslı değerlendirileceğini ifade etti. Bu kapsamda giriş-çıkış yoğunluğu, öğrenci hareketliliği, servis güzergâhları, kör noktalar ve çevredeki potansiyel risk alanlarının tek tek inceleneceğini belirtti.
Açıklamaya göre okul giriş ve çıkış saatlerinde kolluk kuvvetlerinin görünürlüğü artırılacak. Öğrencilerin yoğun bulunduğu bölgelerde ise devriye faaliyetleri sıklaştırılacak.Bu kapsamda metruk yapılar, parklar, internet kafeler ve oyun salonlarında denetimlerin artırılacağı ifade edildi.
Okullardaki kamera sistemleri, giriş-çıkış kontrol mekanizmaları, ziyaretçi kabul prosedürleri ve güvenli toplanma alanları yeniden değerlendirilecek. Tespit edilen eksikliklerin hızlı şekilde giderileceği bildirildi.
Daha önce yılda iki kez yapılan “Okul Güvenliği” toplantılarının artık her ayın ilk haftasında düzenli olarak gerçekleştirileceği açıklandı.Her okulda ayrıca okul müdürü, rehber öğretmen, en yakın kolluk amiri ve sosyal hizmet uzmanından oluşan bir “güvenlik kurulu” oluşturulacağı kaydedildi.
Bakan Çiftçi, yeni yaklaşımın 7 temel başlıktan oluştuğunu belirtti. Buna göre:
Güvenlik çalışmalarının yalnızca fiziki önlemlerle sınırlı olmayacağını vurgulayan Çiftçi, akran zorbalığı, tehdit dili, dışlanma, öfke kontrolü sorunları ve dijital risklerin de yakından izleneceğini söyledi.Devamsızlık yapan, okul ile bağı zayıflayan veya risk altında olduğu değerlendirilen öğrenciler için okul-aile-rehberlik ve kamu kurumları arasında daha sıkı bir takip ve destek mekanizması kurulacağı ifade edildi.
Psikososyal destek hizmetlerinin artırılacağını belirten Çiftçi, sosyal medya ve dijital mecralarda şiddeti özendiren içeriklere karşı önleyici bilinçlendirme çalışmalarının da yaygınlaştırılacağını açıkladı.
Ruhsatlı silah sahibi ebeveynlere yönelik bilgilendirme çalışmaları yapılacağını söyleyen Bakan Çiftçi, ruhsatsız silahlarla mücadelenin ise kararlılıkla sürdürüleceğini vurguladı.Ayrıca olası olaylara müdahale sırası, kurumlar arası koordinasyon ve ilk müdahale kapasitesinin yeniden gözden geçirileceği belirtildi.
Her ilin kısa, orta ve uzun vadeli uygulama planları hazırlayacağı, alınan tedbirlerin ise düzenli olarak İçişleri Bakanlığı’na raporlanacağı bildirildi. 